Якщо Ви зібрались до перукарні

24.09.2020
191

Якщо Ви зібрались до перукарні

Радимо споживачам ознайомитися зі своїми правами, гарантованими законодавством про захист прав споживачів, які допоможуть захиститися від недобросовісних підприємців, що володіють перукарнями, салонами краси та непрофесійних працівників цієї сфери, адже довіряючи працівникам такого салону свою зовнішність, споживачі, разом з тим, довіряють їм і своє здоров’я.

Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 1999року № 974 споживачі мають право:

1) на отримання повної, доступної та достовірної інформації про послуги і виконавця;

2) на безпеку послуг для життя, здоров’я, майна та навколишнього природного середовища;

3) на перевірку якості наданої їм послуги.

При відвідуванні перукарні споживачу перш за все необхідно звернути увагу на зовнішню інформацію закладу побутового обслуговування. На фасаді обов’язково має бути зазначено державною мовою його назву, найменування власника або уповноваженого ним органу, режим роботи. Якщо цих атрибутів немає, то краще обійти такий заклад стороною. Потрібно уважно ознайомитись з кутком споживача, в якому повинна знаходитися наступна інформація:

  • перелік послуг, що надаються;
  • прейскурант цін;
  • витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» у частині надання послуг;
  • перелік гарантійних зобов’язань виконавця послуг і нормативно- технічних документів вимогам яких повинні відповідати послуги;
  • інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника);
  • копії свідоцтва про державну реєстрацію;
  • номери телефонів органів виконавчої влади, що здійснюють захист прав споживачів.

Куток споживача повинен розміщуватися на видному та доступному для споживачів місці.

На робочому місці виконавця послуг має розміщуватися табличка з його прізвищем. Перукар зобов’язаний надати клієнту достовірну інформацію про якість косметично-парфумерних засобів і їх застосування, на вимогу споживача надати документи, що підтверджують якість та безпеку на ці препарати та обладнання.

Споживач має право перевірити строк придатності якість косметично-парфумерних засобів. При їх застосуванні перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.

При розрахунку за надані перукарські послуги споживачу необхідно вимагати видачі документа, що засвідчує факт надання послуг. Але, на жаль, на практиці цим нехтують. В разі відсутності розрахункового документа (касового чеку, квитанції тощо) споживач при наданні неякісних послуг та порушень правил надання послуг не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, тому що не зможе довести, що отримував послуги саме в цьому закладі.

У випадку порушення суб’єктом господарювання, що надає перукарські послуги, законодавства про захист прав споживачів споживач може захистити свої права наступним чином:

  • звернутись з письмовою заявою до адміністрації перукарні з пропозицією виправити недолік;
  • в разі не вирішення питання адміністрацією закладу звернутись зі скаргою до відділу торгівлі, побутового обслуговування та захисту прав споживачів Рубіжанської міської ради або Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області;
  • звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до суду.

« Повернутись

Кабінет посадової особи

Особистий кабінет

Ще не зареєстровані? Зареєструватись

Система відновлення пароля

Згадали пароль? Авторизуватись

Ще не зареєстровані? Зареєструватись