Звіт про роботу за 2020 рік

Звіт про роботу
за 2020 рік
КУ «Територіальний центр соціального обслуговування
(надання соціальних послуг) Рубіжанської міської ради».
У м. Рубіжне працює 1 територіальний центр - Комунальна установа «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Рубіжанської міської ради» (далі КУ «Територіальний центр»), який створено рішенням засновника – Рубіжанською міською радою від 24.03.2010 року №67/9.
Основні показники діяльності, фінансова забезпеченість, тенденції розвитку та проблеми.
Чисельність виявлених громадян, що потребують надання соціальних послуг у 2020 році, склала 2729 осіб; чисельність обслугованого населення за цей період - 2727 осіб. Ефективність діяльності КУ «Територіальний центр» (чисельність осіб, фактично охоплених обслуговуванням через відділення КУ «Територіальний центр» до чисельності виявлених осіб, які потребували соціального обслуговування) в звітному періоді дорівнює 99,93%.
Обсяг потреб КУ «Територіальний центр» у фінансуванні за 12 місяців 2020 року склав 9295,96 тис. грн.; фактично профінансовано 9291,68 тис. грн., що становить 99,96% від потреб.
Середня вартість соціального обслуговування 1 особи в звітному періоді склала 3407,29 грн.; за аналогічний період 2019 року – 2342,64 грн., вартість обслуговування збільшилась на 45,45%. Збільшення в основному обумовлено ростом заробітної плати персоналу установи та зменшенням кількості обслугованих осіб.
КУ «Територіальний центр» постійно проводить роботу по виявленню одиноких і малозабезпечених непрацездатних громадян та здійснює моніторинг довгожителів міста, ветеранів війни та громадян інших категорій та соціальних груп.
Протягом 12 місяців 2020 року в КУ «Територіальний центр» надавались соціальні послуги у відділеннях, в яких відповідно обслуговано 2727 осіб та виконано заходів, що складають зміст послуг:
відділення соціальної допомоги вдома:
послуга догляд вдома: 502 особи - здійснено 44244 відвідування, виконано 191896 заходів, що складають зміст послуги;
послуга соціальної профілактики: одержало 491 особа, здійснено 4663 відвідування, виконано 4663 захода, що складають зміст послуги;
послуга консультування: 502 особи.
Разом по відділенню: обслуговано та надано послуг 502 громадянам, здійснено 50005 відвідувань, виконано 198221 захід, що складають зміст послуг.
відділення організації надання адресної, натуральної та грошової допомоги:
За звітний період виявлено 920 осіб, які опинилися у складних життєвих обставинах; адресну та натуральну допомогу отримало 890 осіб, з яких:
натуральну допомогу 855 осіб на суму 294,201 тис. грн.;
послуги швейної майстерні – 158 осіб отримали 219 послуг;
послуги перукаря (безкоштовно) - 398 осіб отримали 626 послуг; за плату – 35 осіб отримали 42 послуги на загальну суму 1,469 тис. грн.
виключно цим відділенням обслуговано 311 осіб.
відділення денного перебування:
послуга соціальної адаптації: одержало 893 особи, здійснено 21247 відвідувань, виконано 78399 заходів, що складають зміст послуги;
послуга консультування: одержало 1263 особи, здійснено 3950 відвідувань, виконано 4461 тис. заходів, що складають зміст послуги;
послуга представництво інтересів: одержало 121 особа, здійснено 133 відвідувань, виконано 651 захід, що складають зміст послуги;
послуга соціальної інтеграції та реінтеграції: обслуговано 2 особи, здійснено 2 відвідування, виконано 4 захода, що складають зміст послуги;
послуга соціальної профілактики: одержало 374 особи, здійснено 1132 відвідування, виконано 1132 заходу, що складає зміст послуги.
Разом по відділенню обслуговано 1914 громадян, здійснено 26464 відвідування та виконано 84647 заходів, що складають зміст послуг.
Протягом 12 місяців 2020 року КУ «Територіальний центр» надавались наступні соціальні послуги:
1. Догляд вдома, зміст якої складається з наступних заходів:
1.1.Допомога у самообслуговуванні:
1.2.Ведення домашнього господарства:
1.3.Забезпечення супроводження (супровід споживача соціальних послуг у поліклініку тощо)
1.4.Надання допомоги в оплаті комунальних послуг (заповнення абонентних книжок, оплата комунальних послуг, звірення платежів, заміна книжок)
1.5.Надання допомоги в оформленні документів (оформлення субсидій на квартирну плату і комунальні послуги)
1.6.Написання листів, заяв, скарг, отримання довідок, інших документів
1.7.Представництво інтересів в органах державної влади, установах, підприємствах та організаціях (виконання доручень, пов’язаних з необхідністю відвідування різних організацій)
1.8.Надання допомоги у проведенні сільськогосподарських робіт (в обробці присадибної ділянки не більше 0,02 га)
1.9.Надання послуг з виконання дрібних ремонтних робіт
1.10.Навчання користуванню та вироблення практичних навичок самостійного користування технічними допоміжними засобами
1.11.Спостереження за станом здоров’я, надання допомоги до приходу лікаря, виклик лікаря додому
1.12.Сприяння в отриманні медичної допомоги в установах охорони здоров’я та лікувально-профілактичних установах
1.13.Сприяння у направленні до стаціонарної установи, установи охорони здоров’я та соціального захисту населення
1.14.Сприяння в отриманні протезно-ортопедичної допомоги, технічних (допоміжних засобів), а також засобів догляду і реабілітації
1.15.Психологічна підтримка (бесіди, спілкування, мотивація до активності)
1.16.Сприяння в організації консультування отримувачів послуги із соціально-правових питань, питань отримання комунально-побутових, медичних, соціальних послуг, питань представлення й захисту інтересів отримувачів соціальної послуги у державних і місцевих органах влади, в установах, організаціях, підприємствах, громадських об’єднаннях
1.17.Допомога в організації взаємодії з іншими фахівцями та службами
1.18.Надання інформації з питань соціального захисту населення
2. Соціальна адаптація, зміст якої складається з наступних заходів:
2.1. Допомога в аналізі життєвої ситуації, визначенні основних проблем, шляхів їх вирішення;
2.2. Залучення отримувача соціальної послуги до вирішення власних проблем, складання плану виходу із складної життєвої ситуації та допомога у його реалізації;
2.3. Надання інформації з питань соціального захисту населення;
2.4. Надання психологічної допомоги;
2.5. Корекція психологічного стану та поведінки в повсякденному житті;
2.6. Допомога в зміцненні/відновленні родинних і суспільно корисних зв’язків;
2.7. Доля в клубах за інтересами, клубах активного довголіття, університетах третього віку
2.8. Допомога в організації денної зайнятості та дозвілля;
2.9. Сприяння ресоціалізації отримувача соціальної послуги, який звільнився з місця відбування покарання;
2.10. Сприяння в отриманні інших соціальних послуг і консультацій фахівців відповідно до виявлених потреб.
3. Натуральна допомога, а саме:
4.1.Забезпечення одягом, взуттям, іншими предметами першої потреби;
4.2.Забезпечення ліками та предметами медичного призначення;
4.3.Забезпечення предметами побутової гігієни;
4.4.Забезпечення продовольчими та промисловими товарами;
4.5.Забезпечення гарячими обідами;
4.6.Забезпечення підпискою на ЗМІ.
4.7.Надання швацьких послуг;
4.8.Надання перукарських послуг
4.9.Дрібний ремонт меблів, сантехніки, дверей, вікон, замків, парканів та ін.;
4.10.Ремонт взуття
4. Консультування, а саме:
5.1. психологічне консультування у визначенні основних проблем психологом;
5.2. надання правової допомоги юристом;
5. Соціальна профілактика
6. Представництво інтересів
7. Соціальної інтеграції та реінтеграції
8. Інформування
Моніторинг та оцінки якості соціальних послуг.
На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» та наказу директора територіального центру від 08.01.2020 року № 27-Р в КУ «Територіальний центр» протягом лютого місяця поточного року проведено моніторинг та внутрішню оцінку якості надання наступних соціальних послуг, що надавались у 2019 році:
- «допомога вдома»;
- «соціальна адаптація».
Об’єктами внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг були:
- відділення соціальної допомоги вдома;
- відділення денного перебування.
Підставою для проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг є здійснення планового контролю.
Ціль проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг є:
- оптимізація діяльності відділень;
- підвищення рівня професійної компетенції персоналу відділень;
- дотримання встановленого та підвищення рівня якості соціальних послуг.
Мета моніторингу та внутрішньої оцінки - визначення відповідності надання вище вказаних послуг працівниками КУ «Територіальний центр» державним стандартам та удосконалення роботи з надання соціальних послуг. Цим наказом також затверджено графік проведення моніторингу та внутрішньої оцінки надання соціальних послуг та надано завдання відповідній комісії узагальнену інформацію надати для подальшого аналізу та планування роботи установи.
Відповідно до наказу Міністерства соціальної політики від 27.12.2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», застосовувалися такі показники оцінки якості соціальних послуг:
- адресність та індивідуальний підхід;
- результативність;
- своєчасність;
- доступність та відкритість
- зручність для громадян;
- повага до отримувачів соціальної послуги;
- професійність працівників територіального центру.
Під час проведення моніторингу застосовувалися такі методи оцінки:
1. Анкетування отримувачів соціальних послуг.
2. Спостереження за процесом надання соціальної послуги.
3. Самооцінка персоналу, що надає соціальну послугу.
4. Вивчення відповідної документації.
5. При проведенні моніторингу враховувались результати, отримані під час здійснення оцінки якості соціальних послуг та шляхом спеціально проведеного опитування через анкети. Загалом в опитування приймало участь 681 особа (допомога вдома – 421 особа; соціальна адаптація – 260 осіб), що обслуговуються в КУ «Територіальний центр» .
Висновки анкетування:
1. В опитуванні найбільшу участь прийняли люди похилого віку у віці від 61 до 70 років, від 71 до 80 років та більш 80 років (28 – 34%), відсоток інших респондентів складає 8% (від 40-60 років). Респонденти з найбільш поважним віком більше 80 років одержують послугу догляд вдома(51%), наймолодші респонденти віком від 61 до 70 років одержують соціальну послугу соціальної адаптації, в зміст якої входить «Університет 3-го віку», клубна робота, ЛФК.
2. За тривалістю одержання соціальних послуг в установі найбільшим рейтинговим показником є обслуговування понад 5 років – 49%, 38% обслуговуються від 2 до 5 років, тобто відвідувачі установи в більшості своїй є постійними відвідувачами.
Найбільша за рейтингом тривалість одержання соціальної послуги «догляд вдома» - більше 5 років – 52%, від 2-5 років (35%). Послугу «соціальної адаптації» більше 5 років отримують в установі 44%, від 2-5 років отримують також 44%.
3. Результати опитування свідчать, що основним джерелом (40%) інформації щодо роботи територіального центру є інформація, отримана від працівників територіального центру. Від 23-37% випадково почули від знайомих, 18-19% одержувачів соціальних послуг самостійно знайшли установу. 8 - 20% обслуговуються в установі в результаті цілеспрямованого звернення до органів соціального захисту і від 1 - 4% отримали інформацію від засобів ЗМІ.
4. Абсолютна більшість респондентів – 96% цілком задоволена обслуговуванням в установі, 25 осіб із 681 опитаного, що становить 4%, лише частково задоволена обслуговуванням, що свідчить про відповідний професіоналізм спеціалістів, фахівців та робітників установи, незадоволених обслуговуванням не має.
5. Основна кількість осіб (91%), що була опитана, в результаті одержання соціальних послуг відчули покращення емоційного та фізичного стану, моральну підтримку, увагу, турботу. В основному це стосується відділення соціальної допомоги вдома (95%). Частково відчули покращення лише 13 осіб, 9 із яких отримують послугу соціальної адаптації, 4 – послугу догляд вдома.
6. Лише до 1 особи (0,2%) були здійснені, на її погляд, дії неналежного та негуманного відношення зі сторони персоналу установи.
7. Для оцінки роботи працівників установи опитуваним було запропоновано оцінити їх роботи по 5-ти бальній системі. В результаті роботу на «5» оцінило 92% респондентів, на «4» - 7,8%, на «3» - 0,2%. Незадовільних оцінок роботи працівників установи не було.
За результатами соціальні послуги за висновками комісії одержали узагальнений статус роботи «добре». За окремими показниками, що мають інші статуси комісія надала відповідні рекомендації адміністрації щодо покращення роботи та розробці відповідних заходів по забезпеченню необхідного рівня якості.
Для покращення якості надання соціальних послуг були виконані наступні заходи:
Психологи КУ «Територіальний центр» відділення денного перебування підвищили кваліфікацію. Прийняли участь у навчанні «Психо – фізична та медико – психологічна реабілітація жінок – учасниць бойових дій на сході України»;
Психолог КУ «Територіальний центр» відділення денного перебування підвищив кваліфікацію. Прийняв участь у навчанні «Профілактика професійного вигорання: як зберегти психоемоційне здоров’я працівників соціальної сфери»;
Психолог КУ «Територіальний центр» взяв участь у семінарі стосовно роботи з сім’ями, де є зниклі безвісти;
Працівники відділень приймали участь у семінарах – тренінгах Міжнародної організації з міграції.
Протягом загальнодержавного карантину упроваджена нова форма дистанційних он-лайн занять в «Університеті третього віку».
За підтримки Норвезької ради у справах біженців (NRC) були обладнані дві туалетні кімнати для людей з обмеженими можливостями.
Атестація соціальних працівників протягом 2020 року не планувалась, тому, що фактично була проведена в 2018-2019 роках.
В КУ «Територіальний центр» впроваджуються інноваційні моделі соціальних послуг, а саме:
- «Університет третього віку»,
- пункт прокату технічних засобів реабілітації,
- надання соціальних послуг мультидисциплінарною командою для комплексного обслуговування населення.
«Університет третього віку» запрацював в установі з 1 жовтня 2012 року
З січня місяця 2020 року в «Університеті третього віку» обслуговано 317 осіб, надано 6137 заходів по відвідуванням за 10 факультетами на 29 напрямах:
1. Здоров'я і довголіття: основи здорового способу життя; основи психології; домашня медична сестра; група здоров'я; тренування пам’яті; культура не під власна часу; аква - аеробіка; краса і косметика; йога, нумерологія; клуб «Гармонія»; літературний клуб "Натхнення".
2. Інформатика: основи комп'ютерної грамотності.
3. Лінгвістика: англійська мова; українська мова.
4. Краєзнавство: відвідування музеїв; екскурсії.
5. Народна творчість: танці.
6. Рукоділля: лозоплетіння; вишивка хрестиком; вишивка стрічками; в'язання гачком та спицями; кукли - мотанки; рукоділля (hand-made); малювання.
7. Історія української державності.
8. Православ'я: основи православ'я.
9. Правознавство: консультація юристів; приватних нотаріусів, клуб «Правова грамотність».
10. Школа фінансової грамотності.
«Пункт прокату», як соціальна послуга надається в установі з 2012 року.
Метою надання громадянам послуг з прокату технічних та інших засобів реабілітації є, усунення обмежень життєдіяльності та підтримки соціальної незалежності осіб з інвалідністю, громадян похилого віку та хворих (з числа одиноких осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше як чотири місяці), покращення якості їх життя. Впровадження цієї послуги має на меті практичну реалізацію принципу соціальної незалежності. Використовування ТЗР дозволяє значно збільшити рівень фізичної активності людини з інвалідністю. За звітний період укладено 166 договорів з 144 підопічними на надання в тимчасове користування технічних та інших засобів реабілітації та надано в прокат 166 технічних засобів реабілітації.
Мультидисциплінарна команда як соціальна послуга, запроваджена в установі для надання соціальних послуг особам (переважно – з ІV та V групами рухової активності), які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, та обслуговуються у територіальному центрі. Мультидисциплінарний підхід забезпечується наданням комплексу соціальних послуг мультидисциплінарними командами, до складу яких включаються не менше трьох осіб з числа таких працівників територіального центру: соціальний працівник, соціальний робітник, психолог, сестра медична з лікувальної фізкультури, перукар, швачка. Постійно проходить вивчення, оцінювання і аналіз індивідуальних потреб осіб, які потребують надання соціальних послуг, серед підопічних територіального центру для подальшого визначення доцільності та ефективності надання соціальних послуг мультидисциплінарною командою.
З початку 2020 року мультидисциплінарною командою 100 одиноким громадянам, виконано 306 заходів, що складають зміст послуги, а саме:
- прибирання приміщення – 97 заходів;
- забезпечення продуктами харчування та медикаментами – 41 захід;
- ремонту одягу – 11 заходів,
- перукарські послуги – 20 заходів,
- надання натуральної допомоги – 2 заходи,
- допомога з дотримання особистої гігієни – 2 заходи,
- інші послуги – 133 заходи.
До складу мультидисциплінарної команди входили: соціальний працівник, соціальний робітник, швачка, перукар, сестра медична, лікар-офтальмолог, лікар загальної практики, фахівець з фізичної реабілітації.
Середнє навантаження на соціального робітника у відділенні соціальної допомоги вдома за звітний період склало 11 осіб, черги на обслуговування у відділенні не має.
Матеріально-технічна база підрозділів КУ «Територіальний центр» задовільна, але є проблемні питання.
Не облаштовано пандусом вхід до приміщення клубу ветеранів, заняття Університету третього віку проходять в приміщеннях другого поверху установи, що є не доступним для маломобільних груп населення. Шрифти Брайля відсутні.
Інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо майна підопічних, повинні отримуватись управлінням праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради на підставі ч. 3 ст. 28 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та п.3 Переліку соціальних послуг, умов та порядку їх надання структурними підрозділами територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 № 1417. Проблем з отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про відсутність (наявність) укладеного громадянином договору довічного утримання по відділенню соціальної допомоги вдома не має.
За звітний період з метою проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи на міському сайті та засобах масової інформації розміщено 159 публікацій щодо роботи установи, вітань підопічних з нагоди ювілейних та святкових дат.
Міжгалузеве співробітництво у сфері соціального обслуговування і соціальних послуг.
КУ «Територіальний центр» постійно веде активне міжгалузеве співробітництво у сфері соціального обслуговування і соціальних послуг з управлінням праці та соціального захисту населення, міською радою ветеранів, органами внутрішніх справ, міськими комунальними підприємствами, навчальними закладами, релігійними організаціями, благодійними фондами, підприємствами, підприємцями та небайдужими громадянами міста.
Також, КУ «Територіальний центр» активно співпрацює з міським центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді по виявленню осіб, звільнених з місць позбавлення волі та бездомних громадян.
У звітному періоді діяли угоди, укладені на 2019 навчальний рік, про співробітництво та організацію взаємовідносин стосовно проведення лекційних занять слухачам «Університету третього віку» між адміністрацією КУ «Територіальний центр» та Первомайським індустріально-педагогічним технікумом, Централізованою бібліотечною системою міста, Управлінням охорони здоров’я. У вересні укладено договір з КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» для проведення лекційних занять з факультативу «Здоровий спосіб життя».
До електронної та паперової баз даних соціального обслуговування (надання соціальних послуг) КУ «Територіальний центр» внесено 100 % інформації про виявлених та обслугованих осіб.
Волонтерська діяльність в КУ «Територіальний центр» провадиться відповідно до Закону України “Про соціальні послуги” у вигляді допомоги окремим соціальним групам чи особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги. Волонтери залучаються до надання таких соціальних послуг як: соціальна адаптація в частині організації дозвілля.
Волонтерський рух в організації дозвілля застосовується в установі в «Університеті третього віку», який працює при відділенні денного перебування. Протягом 2020 року в «Університеті третього віку» працювало 36 волонтерів, що проводили заняття для 317 слухачів на 10 факультетах за 29 напрямами, на проведення занять витрачено 476 годин.

Кабінет посадової особи

Особистий кабінет

Ще не зареєстровані? Зареєструватись

Система відновлення пароля

Згадали пароль? Авторизуватись

Ще не зареєстровані? Зареєструватись