Рубіжанський центр надання соціальних послуг розпочав свою роботу

01.09.2021
83

Якщо говорити спрощено, створення нового центру відбулося шляхом об’єднання двох комунальних установ – КУ «Територіальний центр» і Рубіжанського міського центру соціальних служб. Перша із зазначених установ надавала різноманітні соціальні послуги людям похилого віку та людям з інвалідністю. Друга – тим, хто опинився в складних життєвих обставинах, а це й люди, які страждають від домашнього та іншого насильства, й ті, хто має проблеми з законом (в тому числі ті, хто звільнився з місць позбавлення волі), й ВІЛ-інфіковані, й багатодітні та прийомні сім’ї, і патронатні вихователі…
Тепер соціальні послуги всім цим категоріям населення (причому послуги дуже різного плану) надаватиме новостворений Рубіжанський ЦНСП. Перерахувати загальну кількість отримувачів подібних послуг дуже важко (адже це можуть бути й разові консультації, й постійний соціальний супровід та обслуговування, й допомога в екстрених кризових ситуаціях). Але все-таки можна стверджувати, що наразі близько п’яти тисяч мешканців Рубіжанської територіальної громади отримують ту чи іншу допомогу від спеціалістів Рубіжанського ЦНСП. Це близько 10 відсотків населення громади. З них близько трьох тисяч тих, хто такої допомоги потребує, скажемо так, гостро.
ПРИКЛАД РЕАЛЬНИХ СПРАВ: СПІВПРАЦЯ ЗАРАДИ ДОПОМОГИ
Процес реорганізації закладу тривав близько 8 місяців. І тепер, у вересні 2021 року, працівники й керівництво новоствореного центру нарешті можуть сказати: цей процес завершено. Тепер є, по суті, новий колектив (хоч він і об’єднав два попередні), нове положення (яке відповідає новому ж законодавству), нова печатка… А головне – нові сили й енергія для подальшої роботи. Адже, при всій складності реформування, воно дає нові можливості, й у новоствореному Центрі вже почали їх використовувати.
А надихали й спонукали до роботи вже в новому форматі все ті ж клієнти – люди, що потребують допомоги, нерідко екстреної. І показово, що в таких випадках до спільної роботи активно долучалися волонтери.
Ось одна з таких історій, що трапилася цьогорічними вересневими вихідними.
– Місцеві волонтери-зоозахисники виявили в багатоквартирному будинку таку проблему: старенький дідусь утримує близько 10 котів, й на нього за це скаржаться сусіди, – розповідають у Рубіжанському ЦНСП.
З проблемою до Центру звернулася Тетяна Кияшко – не просто волотнерка, а депутат Рубіжанської міської ради. Активно допоміг їй вирішити проблему депутат Рубіжанської міської ради Дмитро Конов.
Зрештою, об’єднавши зусилля, зоозахисники й співробітники Центру й сусіди у вихідні екстрено почали вирішувати проблеми дідуся.
Його житло не просто прибрали, а продезінфікували, обробили спеціальними засобами.
– Ми дуже вдячні співробітникам Центру, – каже Тетяна Кияшко. – Вони першими відгукнулися на наше прохання, допомогли людям.
– Одразу повертатися в квартиру після цього не можна було, й Тетяна змогла знайти людей, які пустили переночувати дідуся з шістьма котами, – розповідають у Центрі. – Тим часом для інших тварин волонтери знайшли нових господарів.
Важливо, що ані спеціалісти з соціальної роботи, ані волонтери бачать у цій ситуації не конфлікт: мовляв, дивакуватий сусід заважає сусідам, розвівши антисанітарію; або – злі сусіди ображають людину, яка допомагає беззахисним тваринам… Ні. Кожен має право на свій спосіб життя, переконані спеціалісти.
– Для цього старенького таке ставлення до тварин – це спосіб життя, – кажуть працівники Центру. – Ви б чули, як він з тими тваринками розмовляв, як йому було їх шкода за те, що вони були змушені практично цілий день сидіти в «переносках»…
Зрештою всі залишилися задоволеними – і сусіди, й дідусь, і волонтери, і тварини. А колектив Рубіжанського ЦНСП зробив для себе важливі висновки й окреслив шляхи роботи.
– Ця ситуація показала переваги нового законодавства, яке регулює соціальну роботу, а саме – передбачає можливість комплексного підходу в наданні соціальних послуг всім вразливим категоріям населення громади, які опинилися в складних життєвих обставинах, – каже Діана Колодочка, директорка Центру.
– Ще ми зробили висновок: варто придбати для Центру клінінгове обладнання, адже такі ситуації можуть повторюватися, – кажуть спеціалісти.
Директорка зізнається: в неї вже певний час була мрія зробити в Рубіжному при комунальному закладі нову соціальну послугу: таку підструктуру, куди б клієнт міг прийти, щоб скористатися пральною машиною, скупатися в душі, зробити собі гарячого чаю, зрештою… Адже очевидно, що далеко не всім усе це доступне за місцем проживання. Тепер це вже не мрія, а швидше плани на майбутнє. Подібне рубіжанські фахівці бачили під час робочої поїздки на Львівщину й взяли на замітку.
А ще історія з дідусем вкотре підтвердила: у цій справі дуже цінною є співпраця спеціалістів Центру із волонтерами, та й не лише з ними.
– У цей складний період реформування нам дуже допомагали й допомагають і міська влада, й управління праці та соцзахисту населення, – підкреслюють у Центрі. – Керівництво УПСЗН під час реформування взяло на себе ключову відповідальну роль.
АКТИВНОСТІ Й ЕНЕРГІЇ ВИСТАЧАЄ. А СОЛЬНОГО СПІВУ – НІ
Усі напрямки роботи Рубіжанського центру надання соціальних послуг важко перерахувати в одній статті – «Рубіжанські новини» регулярно пишуть про них, а також публікують відгуки вдячних клієнтів.
Зараз у Центрі шість відділень, кожне з яких працює в певному напрямку. Найбільше за штатом (близько 50 одиниць) – відділення соціальних послуг за місцем проживання. Саме його співробітники допомагають клієнтам, які не в змозі робити це самостійно, обслуговувати себе вдома, в побуті. До речі, великою є вірогідність, що стане таким клієнтом і отой дідусь, якому допомагали разом із волонтерами.
Завдяки співпраці з місцевим бізнесом має змогу піклуватися про клієнтів, які цього потребують, відділення адресної натуральної та грошової допомоги. Так, завдяки підприємцям з нашого міста малозабезпечені мешканці громади регулярно безкоштовно отримують хліб та іншу випічку, іноді й інші продукти харчування.
Дуже затребуваними є послуги перукаря, а також соціально-медичне консультування та послуги з фізичної реабілітації.
Багатьох клієнтів приваблює такий напрямок роботи Центру, як Університет третього віку. За якими напрямками активні немолоді рубіжани тільки не займаються – тут тобі й історія України, і комп’ютерна грамотність, і оздоровлення, й рукоділля…
Як підкреслює Діана Колодочка, подібна послуга – не освітня, а соціальна. Адже головне завдання Університету третього віку – не стільки дати людям якусь спеціальність, скільки допомогти адаптуватися в новому статусі. Адже багатьом після активного життя важко просто «усістися на пенсії» – є ризик відчути себе нікому не потрібним, впасти в депресію… От і допомагає Центр немолодим рубіжанам не втратити інтерес і смак до активного насиченого життя.
Яким чином визначають напрямки роботи Університету третього віку?
– А клієнти самі нам підказують, – розповідає Тетяна Зеленська, заступниця директорки Центру. – Ми їх анкетуємо, намагаємося, наскільки це можливо, враховувати всі побажання.
А побажання клієнтів, до речі, свідчать про те, що люди похилого віку прагнуть активності, живої діяльності.
– Наприклад, хочуть співати не під караоке, а під живу музику, – наводять приклад наші співрозмовники. Й зауважують, що Центру дуже потрібен волонтер з музичною освітою.
Музикант, як і інші викладачі Університету третього віку, має працювати на волонтерських засадах. Але це викладачів не зупиняє – вони ж не просто викладають, а підзаряджаються від своїх клієнтів енергією та оптимізмом.


« Повернутись

Кабінет посадової особи

Особистий кабінет

Ще не зареєстровані? Зареєструватись

Система відновлення пароля

Згадали пароль? Авторизуватись

Ще не зареєстровані? Зареєструватись